Weekend i Wien

Publicerat klockan: 10:21:03 den 2012-05-19

På tal om tiden; det var hela tre helger sen Ellen och jag var i Wien. Hallå, var inte det häromdagen bara? Oh well, jag ignorerar tiden-tankarna genom att lägga upp ett gäng tjusiga bilder från resan.

De kommer inte i någon som helst kronologisk ordning, eftersom det är en blandad kompott från Ellens och min iPhone 4S. Otroligt att en mobilkamera kan ta så kanonbra bilder va?! (Och nej, jag får inte pengar för att säga detta, det är min personliga åsikt)

Vi besökte slottet Schönbrunn, åt den berömda sachertårtan på Sacher hotellet, chillade i Praterparken (bilderna med Pariserhjulet), körde en helkväll i Grinzing där vi åt hemmagjord schnitzel, potatissallad och drack deras egetproducerade vin med druvor från orten, shoppade, satt på uteserveringar, firade Valborg med bubblig rosé och jordgubbar, gick omkring i sommarkläder och frös inte en enda gång, drack Starbucks coffee frappocinos (lactose free), stadsvandrade, glodde på katedralen Stephansdom, läste kartor, hade solbrillor på, kände lugnet, var harmoniska och njöt i fulla drag av vår semester från lördag till tisdag. Kan varmt rekomendera Wien för er som vill dra iväg på en city weekend där det alltid är lite varmare.






























































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0