Ett besök på Operan

Publicerat klockan: 07:34:20 den 2012-03-23

Förra året när jag bodde i London fyllde min farmor 80, så jag hade tyvärr inte möjlighet att vara med och fira henne. Därför tänkte jag nu när hon la på en siffra för i år, att jag skulle slå ihop hennes födelsedagar och slog därför till på biljetter till Carmen på Operan. Vi har både sett den flertal gånger, då min lillebror var med som statist när han var yngre. Därför var det extra kul att se just den uppsättningen med henne.

Musiken och sången var lika vacker som alltid. Dock så blev jag lite besviken på sceneri och kostym, men det gjorde för den sakens skull inte operan dålig. Jag är så fascinerad över hela grejen kring opera, balett, musikal... Ja, hela köret. Folk är uppklädda och glada, lokalerna är helt magnifika, det är en speciell stämning över hela tjofräset. Jag älskar det. Dessutom påminner det mig om min mormor, och det skadar ju inte precis. Och min granne, som är operasångare, var som vanligt med i ensembeln, vilket var exta kul.

Efteråt åkte jag med farmor hem och sov där. Fina farmor och farfar, blev en liten tripp längs med Minnernas gata. Tänk, hos dem bodde jag 50% när jag jobbade ute i Täby. Det var grejer det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0