Avocado-laxros-macka

Publicerat klockan: 21:55:52 den 2012-04-02

Ellen, Rilla, jag och Andreas körde en trerätters i lördags. Jag och Andreas skulle stå för förrätten, så jag gick runt hela veckan och samlade ihop tips från alla håll och kanter. Slutade med kollega Tanjas förslag, som ni ser i bild. MASTER PIECE!

Smörade morotsbröd i våffeljärn, avocadoröra (med rödlök, gräslök och grädde - man tager vad man haver), laxros och en liten röra på crème fraîche, rödlök och gräslök. Gräsligt gott och framför allt toksnygggt, jag är stolt som en tupp! Whaddayathink? :D

Blev för övrigt kallad för Gordon Ramsey under kvällen. När jag skulle försöka mig på att göra rosorna gick det åt skogen, så jag försökte behålla lugnet genom att skrika på Andreas att komma och fixa dem. Det gick ju såklart som en dans på rosor för honom (hehe, fyndigt). När jag sen skulle fortsätta gick det fortfarande inget bra, så jag tog den gravade lax-biten, sulade den i vasken och svordomarna bara haglade. Dåligt temprament? Jag skärpte i alla fall till mig till sist och kirrade en ros. Den blev fin.


Kommentarer
Postat av: Ida

Imponerad!!! He e sånt där man betalar dyrt för ute i storstan!

2012-04-02 @ 23:28:41
URL: http://londorama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0