En bild som berättar en livshistoria

Publicerat klockan: 23:36:25 den 2011-03-10



Jag ställde in planerna jag hade för kvällen. Åkte istället hem. Har tagit en dusch och bytt om till myskläder. Sophie och vår vän Matthew/Matt/Mattie Fattie kommer snart hem från jobbet. Ser fram emot att ha en myskväll med dem, i myskläder och allt!

Bilden tog jag med min Blackberry efter att jag slutat jobbet. På Oxford Street, i riktning mot Bond Street. Solnedgång, alla har slutat jobbet, jag är klar för dagen och ska till coola Joe and the Juice och chilla med Ida... Fin bild.

Har ni tänkt på en sak? Jag har i alla fall det. Varenda gång jag tittar på en bild som jag tagit eller är med i, minns jag exakt vad jag tänkte, kände, gjorde, sade etc när bilden togs. Till exempel; jag kommer ihåg en bild som togs vid Piccadilly Circus när jag var 16 år.  Det var sista dagarna av språkresan i Torquay, och jag var helt faschinerad av staden London, min drömstad. Det var en hiskeligt varm sommardag, trots att jag endast hade på mig ett tunnt linne och en kort kjol. Jag satt vid på ett utav trappstegen nedanför statyn. Jag hade tagit av mig mina flip flops. Inte för att de skavade eller så, men efter att jag gått runt i dem konstant under sommaren hade jag fått solmärken efter dem på fötterna, som jag, just när bilden togs, försökte sola bort.

Utifrån denna bilden skulle jag kunna spinna vidare på nästa historia, och nästa och nästa och i sinom tid har ni hört hela min livshistoria. Livet faschinerar mig ibland.


Kommentarer
Postat av: Carmen

walking down memory lane :P

2011-03-11 @ 05:45:17
URL: http://carmendeleaumelby.blogg.se/
Postat av: Ida

det ryms så mycket i bilder. Därför är jag glad att jag blivit bättre på att inte bara bära med mig kameran utan faktiskt ta upp den o ta massa massa bilder. Vissa bilder (på en själv) hatar man just när man tar dem, men om man sparar dem växer de o ibland är de dem bilderna man gillar mest i slutändan. Jättevacker bild! Essensen av London :)

2011-03-11 @ 12:58:48
URL: http://londorama.blogg.se/
Postat av: ullisar

Jag har tänkt på exakt det här faktiskt! För inte alls länge sen.



Din bild är riktigt bra dessutom. Framför allt för att vara tagen av en mobilkamera!

2011-03-16 @ 21:31:58
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0