Midsommaräventyr

Publicerat klockan: 14:53:58 den 2011-06-25

Schleten tjej.

Först var det helgen i Skärgården, sedan två partynätter på raken. Och nu midsommarfirande. Alla har de två gemensamma nämnare - grymt kul men sjukt jobbigt dagen efter!

Igår firade jag plus ett stort gäng midsommar hos Ellen. Vi körde all in med nubbe, sill, potatis, kötbullar, prinskorvar, lax med mera med mera. Sjöng sånger, lyssnade på musik, det kom fler gäster, dans... Jag vaknade upp med en ny tatuering i bläck på armen och kom ihåg att Perka bar ansvaret, fick höra att jag vägrade dansa utan solglasögon samt utmanade grabbarna på lime/citron-race. Jag samlade ihop truppen, delade ut en citrusskiva till var man och utmanade dem att äta hela utan att göra en enda min. Flera gånger, under hela kvällen. (Av alla utmaningar så valde jag citrus-race...?)

Eken fick reda på att jag var gammal basketspelare, så jag utmanade honom på en basketduell. Klassiska 21:an. Jag förlorade med 2-1. Pinsamt, jag vet. Jag har åtminstonde blivit lovad en rematch snart. Det känns ju betryggande.

För att knyta an det första stycket med slutraderna här vill jag bara konstatera att jag kommer chilla på en böna lite framöver. Drar till Spanien om en vecka. Två veckors semester med familjen, hallelujah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0