Förra året

Publicerat klockan: 16:48:51 den 2011-01-19



1. Gjorde du något år 2010 som du aldrig gjort förut?

Jao. Reste ganska mycket och slutade Alfons Åberga mig, ”Jag ska bara…” och flyttade till London.

2. Höll du några nyårslöften?
Tror inte jag skrev några löften. I vilket fall minns jag det inte nu, det var ju ett helt år sedan!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar under året?
Ja, men dem är över 25 och enligt mig klassade som gamla, så det gills inte riktigt.

4. Dog någon som stod dig nära?
En vän som gick i min paralellklass i gymnasiet.

5. Vilka länder besökte du?
Thailand, Spanien, USA och Storbritannien.

6. Är det något du saknat under 2010 som du vill ha mer av 2011?
Bättrade mig gravt under hösten 2010, men våga kasta mig in i saker mer!

7. Vilket datum år 2010 kommer du alltid minnas?
Midsommarafton. Feta svenska gänget i Santa Barbara. Började dagen med att läsa ett brev som Mathilda och Maja skrivit (de gick tidigt till stranden). Jag grimaserade, tittade på vidriga Jackass och försökte koncentrera mig på vad Jennifer sa medan jag fick min andra tatuering inprintad. Vi gjorde världens mest svenska midsommarmat och hade det fantastiskt nice. Sen splittrade sig allas åsikter om vad vi skulle göra resten av kvällen, så det slutade med att vi satt hemma och hade tråkigt, haha.

8. Vad var din största framgång år 2010?
Jag satsade alla mina kort och flyttade hemifrån och dessutom till ett annat land helt själv.

9. Största misstaget?
Allt som är gratis är inte gott. Oh boy, det har jag tagit lärdom av!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja, det lyckas alltid bli så jäkla dramatiskt när jag är sjuk. Hamnade på sjukan 2 gånger på grund av fel p-piller och blev sönderstressad så farbror doktorn förbjöd mig att åka på min semester (jag åkte ändå såklart).

11. Bästa köpet?
Nikon S8000!

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Resor och hyra!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag insåg vilka som verkligen var mina vänner och alla fina saker de gjorde för mig. Much appreciated.

14. Vilka sånger kommer alltid påminna dig om 2010?
Ke$has låtar = Magaluf
B.O.B, Rihanna, svenska gamla hitar, Katy Perry = USA
Tinie Tempah, Swedish House Mafia, Rihanna, Carrie Underwood = London

15. Var du ledsnare eller gladare i år jämfört med tidigare år?
Inte så stor skillnad kanske, men definitivt mer erfaren och funderam. Jag har typ kommit att bli Sokrates nummer 2!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Göra saker som jag inte var helt 100 på. Det kan ju inte bli mer än fel.


17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Tänka och kört på mer action! Men jag har bättrat mig, lovar!

18. Blev du kär i år?
Jag upplevde två sorters kärlek.

19. Favoritprogram på tv?
Hate to break it to you, men 2010 var inte televisionens år.

20. Bästa boken du läst?

Kanske inte literaturvärldens oslipade diamant, men personligen så betydde Elsas Mode av Sofi Fahrman mycket för mig.

21. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Mjae…

22. Något du önskade men inte fick?
Jag önskar mig inte direkt saker längre. Jag skriver upp allt jag vill ha i ett tjusigt litet anteckningsblock och börjar spara!

23. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Sämsta födelsedagen någonsin. Jag fick en dålig massage och låg sen i soffan resten av dygnet och var dålig. Kände mig inte ett dugg firad.

24. Finns det något som skulle kunna gjort ditt år bättre?
Nja, tycker jag gjorde det bästa av situationen. Jag började sluta umgås med folk som inte var bra för mig, men konsekvent liksom. Upgrade.

25. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Väldigt avslappnad fram till hösten, då det blev mer avslappnad buisness.

26. Vad fick dig att må bra?
Vänner, sol och resor.

27. Vilken kändis var du sugen på?
Joel Kinnaman.

28. Vem saknade du?
Mormor.

29. De bästa nya människorna du träffade?
Carmen, Ida och Izabell fick mig att inse mycket om mig själv.

30. Planer för 2011?
I nuläget känns 2011 mest som ett mellanspel mellan -10 och -12, men det beror nog på att jag inte riktigt vet vart jag vill i livet, som att stå i ett vägskäl liksom. Ge mig en vecka, kanske två dagar eller en månad och svaret kommer låta som raka motsatsen. Som sagt, 2010 började jag filosofera mycket…


Men okej, år 2010 vill jag:
Fortsätta resa, sätta höga mål och jobba hårt. Inte ge upp, upptäcka världen, lita på magkänslan, köpa dyra saker jag sparat till. Fortsätta vinna argumentationer, spendera mer tid i solen, always dress for success och spara pengar. Osv osv.


Kommentarer
Postat av: Carmen

vad fick jag dig att inse???? för du känner ingen anna carmen va????

2011-01-23 @ 00:06:10
URL: http://carmendeleaumelby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0