Fyra av fem

Publicerat klockan: 19:12:57 den 2009-07-21

Emma Watson (Hermione Granger)

Okej, då har man sett Harry Potter och Halvblodsprinsen, och jag är imponerad! De två senaste filmerna tycker jag inte har hållit måttet, de har varit bra, okej så att säga, men böckerna är så mycket bättre. Men denna film tycker jag gav boken rättvisa. Den var riktigt bra faktiskt. Till och med min Mami som aldrig sett det roliga i hela HP-hysterin tyckte den var riktigt bra, och det om något säger oss någonting!

Dock lite för hoppigt för min smak. Hastiga svängar mellan kärlekskomedi och tragedi kunde gjorts bättre (dock mycket bättre än den senaste filmen!) och - SPOILERALERT! - den stora dödsscenen var för svag med tanke på vem det var som faktiskt dog.

Vi vet ju alla att Rupert Grint är en skicklig skådespelare, men denna gång glänste Emma Watson! Jag läste tidigare i en intervju att hon tyckte det var lite jobbigt att spela ledsen och avundsjuk hela tiden, jämfört med hennes arbete i den 3:e filmen, men faktum är att hon gjorde det brilliant!

En film över förväntan. 4/5.

Kommentarer
Postat av: ullisar

jag har hört mycket bra om Emma Watson från recensenter. kul att höra positivt från en "vanligt" tittare också!

2009-07-22 @ 00:03:00
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0