Hennes telefon låg bland klädhögarna hos Hollister

Publicerat klockan: 12:28:12 den 2011-05-31






















Lördagen började med att jag invigde min nya bikini på hotellets spa. Mamma ägde mig i gymmet, sedan gick vi och simmade lite (och fick återigen bevisat att jag inte har någon kondition), badade jacizzi. Bastu som avslutning, sedan bar det av till Soho. Vi kikade i fönstrena till olika restauranger, cafeér och bakerier - verkligen att rekomendera om ni är i krokarna.

The Breakfast Club när något mamma har hört mig tjata om i oändlighet, så jag tänkte det var dags att ta henne till kaloribombshimlen. Efter amerikanska pannkakor med sirup, grädde och bär, cappucino och smoothie (är det fest så är det!) promenerade vi till National Geographic på Regent Street. Jag blir som ett barn så fort jag går igenom dörrarna, den lilla äventyraren inom mig väcks till liv och tittar observerande med tefatsstora ögon på allt. Musik, peta, testa, fota, titta... Det är som att jag träder in i en annan värld, den riktiga världen utanför finns inte när jag är där. Häftig känsla.

Jag hade tidigare berättat för mamma om att det finns halvnakna modeller inne på Abercrombie & Fitch, så dit ville hon ju så klart gå. När Ryan jobbade där berättade han för mig att du kan jobba som "Sales Accociate" eller "Model Accociate". Är du det senare alternativet för du alltså betalt för att stå i butik och flexa och visa upp hundrapacksbrädan (inget sex eller åttapack här inte!)

För egen del känner jag att det blir för mycket in your face med att ha äckligt snygga butiksbiträden och halvnakna grabs. Sjukt coolt koncept och riktigt ballt att det är så framgångsrikt världen över, men om jag själv får bestämma går jag hellre till Hollister. Gillar deras grejer och stämning bättre. Mer chillaxed.

Efter A&F åkte vi till mina krokar ute i Wood Green (eller var det ODD Green månne?). Hem och byta om, sedan direkt till Westfield. Vi sista minuten shoppade på Hollister precis innan stängning, sedan blev det bellinis, vin, italienskt öl, risotto, såna där onormalt goda pommes frites som inte alls är pommes frites och den där rätten mamma tog som jag inte alls kommer ihåg vad den hette.

Visade sig sedan att mor lilla hade glömt mobilen någonstans, så detektiven inom mig luskade ut vart den befann sig och sprang efter telefonsamtal tillbaka till Hollister, där jag trängde mig in efter att de stängt. High five till mig själv - woho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0