Ännu en sjukhusvistelse

Publicerat klockan: 17:28:39 den 2012-01-27

Sjuksköterskorna hade lite svårt att bestämma vart kanylen satt bäst, så hade den i båda armvecken och högra handen. Bara vänsterhanden som slapp undan, hehe.

Veeet ni? Vet ni vad som hände? Förra onsdagen opererade jag ju bort halsmandlarna. I onsdags, en vecka efter operationen, började ett sår i halsen blöda. Jag hade fått höra av läkaren att en droppa eller två var okej. Men det var inte en eller två droppar, kan man lugnt säga. Det sprutade i princip. Satt böjd över toaletten och försökte spotta ut så mycket som möjligt, men lite rann såklart ner i magen, vilket gjorde att jag fick kväljningar, blev jätteillamående och snurrig.

Tack och lov var Jens hemma, så han fick brevid mig och ringa efter ambulans. Vilken liten hero, bara 15 år och få vara med om någonting sånt och ändå behålla lugnet, det är riktigt imponerande tycker jag! In till KS med blåljus, där de höll på med massa instrument inne i munnen på mig. De behöll mig över natten för observation, där jag delade sal med två sågverksstationer till tanter (=nada sömn). På morgonronden dagen därpå, konstaterades det att det var lugnt, jag fick lite mediciner och sedan åka hem efter lunch. Känslan av att komma hem efter andra sjukhusvistelsen på väldigt kort tid är obeskrivlig. Ett fyllt kylskåp, mitt fina rum och sängen... Obeskrivligt!

Jag och läkaren konstaterade att jag skulle kunna jobba på måndag, efter 10 dagars sjukskrivning, så jag jobbar nu stenhårt för att få tillbaka powern tills dess. Efter en vecka då jag varken rört på mig eller ätit är kroppen så svag. Bara att gå omkring, duscha, gå i trappan och öppna dörrar suger musten ur mig, men jag kämpar på och ger aldrig upp!

Vilket helvete jag har haft det den senaste tiden, verkligen helt ofattbart. Men nu kan det bara bli bättre, nu har jag massor med saker att se fram emot som frisk pingla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0