At ease

Publicerat klockan: 21:44:42 den 2011-09-13


Jobbet flyter på. Det är nytt och spännande och jag får lära mig nya, avancerade saker varje dag. Maten i lunchrestaurangen är som en gåva från högre makter och det känns suveränt att man kan klä sig lite lagom business varje arbetsdag, efter egna noter. Vara ledig på helger och lära känna nya människor. Varken ha för långt eller nära till arbetsplatsen.

Och framför allt; jag är tillfreds med att Stockholm är min hemtvist för hösten. För nästan exakt ett år sedan flyttade jag till London och levde mitt livs äventyr och det var helt fantastiskt, men detta är minst lika fantastiskt, och det är en grym känsla. Att vara nöjd med ändå inte nöja sig, förstår ni vad jag menar?

Kommentarer
Postat av: Ida

det är bra! really get ur point! man ska inte vara för bekväm o nöja sig med att vara nöjd utan alltid fortsätta framåt. Men att känna sig hemma, att man är där man borde ger en inre frid. Inte riktigt något jag hittat. Tror tanken att jag skulle kunna vara i London nu äter upp mig. Fast jag har det okej här. Jag är liksom mittemellan. Inte helt lätt, men orkar inte stressa. Vill inte heller avsluta något jag just påbörjat eller bara rymma iväg. Eller? Hmmm... haha palla att jag skriver så långt o egofokuserat som svar på ditt inlägg. kanske skulle skriva ett eget istället ;)

2011-09-14 @ 13:03:06
URL: http://londorama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0