Dagen som varit

Publicerat klockan: 01:16:10 den 2011-01-05


Turisterna vid Big Ben igår. Eller Big Bang, som Mathilda råkade så fint råkade säga.

Tisdag. Mathilda och jag sov ut ordentligt, jag tog en dusch, sedan gjorde vi oss i ordning och åkte in till city. Jag jobbade hela dagen medan bruden strosade omkring på stan som en annan London-bo. Måste säga att jag är ganska imponerad. Lunchade tillsammans vid 6-snåret, jag drog tillbaka till jobbet, Mathilda åkte hem till mig och tittade på The Social Network.

Efter lite kvällsfika ska vi krypa till kojs. Min ena housemate är hemma igen efter en jul i Manchester. Vi fick tips om att gå till ett vackert ställe i närheten av vårt hus, Muswell Hills. Många scener från Eastenders är tydligen inspelade där, eller om några skådespelare kom därifrån, minns inte riktigt. Vackra bilder visades, så jag tror det kan vara ännu bättre i verkligheten.

Jag har på mig mina mysbrallor med rosor på, Mathilda lånar dem med stjärnor. Rosen och Stjärnan tackar för sig. God natt.

Kommentarer
Postat av: Alina

Åh, vilken vacker bild på dig Julia! Finunge!



Mamma sa efter hon varit hos mig i London att "det är ju ändå kul att få sett den där Big Eye." Shit, vad jag skrattade! Söta turister! ;)

2011-01-05 @ 16:29:31
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0