Karma's a bitch

Publicerat klockan: 20:27:50 den 2011-02-24



Jag anser att det är otroligt viktigt att omge sig av människor som sprider positiv energi. Människor som klankar ner, är negativa och ser livet på det mest pessimistiska sätt ska man inte ens ge någon energi. Det är inte värt det. Detta betyder då självklart inte att man själv kan gå omkring som ett litet åskmoln och förpesta andras tillvaro. Man får vad man ger, som ett av Guds tio budord; man behandlar andra så som man själv vill bli behandlad. Detta tror jag stenhårt på.

På senare tid har jag märkt att de börjat gå bra för många av mina vänner, vilket jag är sjukt glad för. Man ska glädjas åt andras framgång. Kalla det tur, flyt eller vad tusan ni vill. Kalla det ödet om ni har lust. Själv tror jag att det beror på många olika saker, en av dem karma. Karma's a bitch brukar jag driva med mina vänner när någonting inte går vägen för dem. Oftast svarar de bara med en smutsig blick, för det är ju inte precis vad man vill höra när man har det lite motigt. Men det är ju faktiskt sant. Bra saker händer bra människor. Skam dem som ger sig. Stay positive.

Vi kan ta S och J som exempel. S var tillsammans med en snubbe i sju hela år, tills han var otrogen och veckan innan förlovningen valde pengarna och karriären framför henne. Fyra, fem jobbiga år senare reser hon världen runt, har världens vänskapskrets och tjatar hela tiden om hur bra hennes liv är. J kom hem, efter ett års studier utomlands, the year of her life liksom, till kalla, gråa, trista Sverige (nu överdriver jag lite här för att visa kontrasterna). Letandes efter jobb kämpade hon för att hålla humöret uppe och inte bli depp, och vad händer? I princip på en och samma gång får hon heltidsjobb och egen bostad! Ka-tjing!

Jag tror inte jag behöver köra någon summa kardemumma av detta inlägg, ni är nog kloka nog att förstå poängen med vad jag just skrivit. Börja med en sån liten grej som att berömma varenda person du känner som du träffar varje dag. Hur duktiga de är på någonting, vilken ball frippa de fixat på morgonen, att du är glad att se personen i fråga osvosv. Det är dem små sakerna som är de stora i livet.

Kommentarer
Postat av: Alina

Så himla sant!

2011-02-24 @ 21:49:11
URL: http://gretalina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0