"Le Secret"

Publicerat klockan: 11:16:14 den 2011-08-09



God morgon, god morgon, god morgon!

Allt bra med er? Hörde jag ett rungande ja? Tänkte väl det. Vet ni, jag tänkte satsa på en ny kategori här i bloggen. "Le Secret" heter den, som the secret på engelska, eller hemligheten på ren och skär svenska. 

När jag var yngre kunde jag ibland få höra att jag var så där "störigt positiv". Som om det vore någonting negativt och onice att vara som tonåring, då man egentligen borde gå runt och svära, skita lite halvt i skolan och vara allmänt rebellisk. Jag har väl haft mina dagar jag med och allas glorior sitter nog lite på skiskan, men i jag ser mig till största del optimisk.

Idag när jag har lite erfarenhet och är grymt mycket säkrare i sig själv rådiggar jag detta. Det kan verka lite halvtokigt och något flummigt, nästan som filosofi eller att tro på ande-världen - men jag tror att man kan förändra sin värld, och därmed andras och indirekt världen i sig, om man byter tankebanor. Man kan göra det på så himla många sätt, men jag har (hitintills) fastnat för två personer som är riktiga förebilder för mig. Rhonda Byrne och Paul McKenna. Och jag tänker, om de kan starta från noll, förändra sina liv bara genom sättet man tänker, vem kan inte det? Om de kan inspirera, varför skulle inte jag kunna? Här får jag, med sunt förnuft, skiva vad tusan jag vill. Varför inte utnyttja den makten jag har till någonting positivt? Så kom idéen till kategorin "Le Secret" upp. Varför jag har det på franska beror på att jag älskar det franska språket, plus att det är ju hemligheten. Klart det ska vara lite hemlighetsmakeri då!

På hemsidan The Secret hittar jag mycket energi och inspiration när det är en bristvara. Det är mänskligt och normalt att dagen kan kasta alla möjliga bollar mot dig, så ser livet ut. Det är hur man tar emot dem som är det väsentliga.


 Jag har sedan innan kategorin "Inspire me". Den kommer finnas kvar. De finns båda till för att inspirera samt att jag ska kunna skriva av mig och tipsa er när jag upptäckt någonting bra. Om "Inspire me" är en samlingsmapp för olika personer, så är "Le Secret" en för citat och texter.

Så. Nu vet ni. Fortsätt rocka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0