Vi slocknade

Publicerat klockan: 10:54:59 den 2011-04-23


God morgon!

När Sophie kom hem sent efter jobbet igår satt vi, i vanlig ordning, på mitt rum och pratade om allt som hänt under dagen. Alltid när någon av oss har en historia värt att berätta, brukar vi säga "I have a story to tell you" när vi går förbi varandra på jobbet. På det sättet kommer alltid den ena ihåg om den andra skulle glömma.

Vi tände ljus och la oss raklånga i sängen och stirrade upp i taket. Till slut låg jag och blundade och hon gäspade mellan varannan mening. "Who's blowing the candles out?" frågade hon. Jag samlade den sista uns energi jag hade kvar, blåste ut ljusen och slängde mig i sängen. Sen somnade vi.

Idag är det strålande vackert väder. Vi har just druckit té (det finns inte så mycket annat att välja på). När Sophie skypat klart med sin familj sträcker vi nog ut oss i parken och njuter av att vara lediga. På en lördag. Have a good weekend! Xxx,

Julia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0