Vänd det till något positivt

Publicerat klockan: 00:00:30 den 2010-09-02

Nepp. Inte idag inte.

1. Mina nya strumpbyxor med hjärtan på gick sönder första som hände på morgonen.
2. Jag missade bussen.
3. Busskortet hade inte laddats på.
4. Pendeltåget är gräsligt försenat, vilket innebär att jag blir en halvtimme försenad.
5. Mitt i all stress hinner jag med en buss, men det visar sig vara fel buss, så på en station hamnar jag från Odenplan till Kungsholmen.
6. Skobutiken jag lagt ner möda på att komma till har inte fått in sin höstkollektion.
7. Kameran jag haft på lagning är klar. Åker och hämtar den, upptäcker när jag är på väg hem att den inte funkar.
8. Lagar bränd omelett.

Ärligt talat, det här hade ju kunnat få vems dag som helst att bli ett helvete, men inte för mig. Inte idag. Jag har snarare skrattat åt eländet, så himla absurt. Istället för att tänka att någon där uppe måste ha någonting emot mig, så har jag snarare sett dagen som en prövning. Man lär så länge man lever, det som inte dödar härdar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0