Helt ensam

Publicerat klockan: 21:05:10 den 2010-09-21
Ugh. Sedan dygnet vändes i söndags när jag jobbade så länge med valet, var jag dödstrött vid halv 9 på kvällen igår, så då gick jag och la mig. Vaknade vid halv 2 och kunde inte somna om förrän halv 7 på morgonen.

Jag sysselsatte mig med att plocka fram en massa böcker jag ska läsa, skriva dagbok, skriva ner massa citat från boken Alkemisten, stirrade ut i mörkret, käkade havregrynsgröt vid 5 och städade rummet. Även om jag hatar att dygnet vänts på var det på något sätt väldigt skönt att vara vaken när ingen annan var det. Bara jag, mina tankar och lugnet.

Mådde som ni förstår inte helt bra när jag sedan vaknade "på riktigt". Har därför tagit det lugnt idag. Tittade på en James Bond film och The Holiday, som jag stortjöt till. Tog en välbehövlig dusch och gick ut på en promenad. Gick upp på den högsta kullen, ställde mig på ett stort stenblock och bara tittade ut över Stockholm. Vinden lekte med mitt hår och jag kände mig fri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0