Valborg

Publicerat klockan: 00:47:30 den 2010-05-02


Maja hackar rödbetorna. Man ska inte skala dem innan man kokar dem fick jag löra mig.


"Grillmästarna" in action.


Andreas kom som en riddare på sin vita häst.








Mathilda, Maja och jag.


Minns faktiskt inte vad det är vi kollar på...


Glada tjejer.


Mathilda var så fin i håret efter ett besök hos frisören!

Med risk för att låta klyshig: årets valborgsfirade blev otroligt lyckat! Enda minuset var att jag inte kunde vara där hela kvällen, eftersom jag skulle upp och jobba dagen därpå (= 1:a maj = röd dag = demonstrationer = omöjligt att ta sig till jobbet).


Efter jobbet släpade jag med mig "stark saft" och massa ingredienser till en stor sallad och åkte hem till Maja. Där var vi drygt 10 personer som åt en dunderstor middag som var sjukt god! Så god att vi inte ens orkade efterrätten = bevis på att det smakade bra helt enkelt!

Någon majbrasa gick vi inte och kollade på, vi hade en hemma istället. "Grillmästarna" Mathilda och Madde levde inte riktigt upp till sitt namn, så den stora grillen var bokstavligen eld och lågor ett tag. Men sen kom Andreas direkt från jobbet och förvandlade vår hemmagjorda majbrasa till en vanlig grill med briketter i och maten låg snart på tallrikarna.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0