Speciella kunder

Publicerat klockan: 11:20:27 den 2010-03-23
Måste bara berätta om tre speciella kunder som vi hade besök av på jobbet igår.

Kund 1: Var dövstum och gjorda massa konstiga ljud (han var nog inte ens medveten om det). Han sträckte fram en lapp där det stod att nästa söndag, 28/3, ställer man fram klockan en timme. En timme mindre att leva, eller någonting sånt. Jag nickade glatt och han skrattade jättelustigt.

Kund 2: En amerikanska från Arizona. Jag stod och pratade med henne i cirka en halvtimme. Hennes man flyttade mycket med jobbet, så deras familj bodde oftast inte på ett och samma ställe mer än 2-3 år. Hon skulle köpa presenter till sin brother-in-law och mother-in-law, som bodde i Grekland, där maken hade sitt ursprung. Hon kände Stephanie Meyer, eftersom de kommer från samma ställe, och när jag berättade att jag ska till Santa Barbara i sommar så hon att det var jättefint där.

Kund 3: En stum gubbe i rullstol som hette Tore. Hans ena arm var helt ur funktion, helt lilaaktig låg den där i knät på honom. Han hade med sig en kvinnlig släkting som skötte snacket. Han skulle ha en magväska, eftersom den han hade var helt utsliten.

Jag tycker det är så jäkla intressant med människor, att man kan vara så olika. Har ni träffat någon spännande karaktär på senaste tiden?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0