Landat hemma

Publicerat klockan: 22:08:21 den 2010-07-22


Den här sommaren har jag varit en riktig globbetrotter. Elin och jag åkte till Magaluf, sedan bar det av med det stora Täby-gänget till Santa Barbara i USA, sedan har jag jobbat väldigt mycket (därav lite halvtorr blogg) i Täby, då jag också passat på att sova hos folk som står mig nära. Nästa vecka kör Mathilda, Jennifer och jag en roadtrip genom Sverige ner till mitt landställe i Skåne. Packa ner, packa upp, tvätta och börja om från början igen. Jag trivs med det. För egen del utsätts jag för mest äventyr och kaosartade situationer när man inte är hemma. Livet är spännande då. Därför är hemma väldigt bra, ett ställe att "komma hem" till, känns trygghet och ibland lugn.

Är hemma-hemma nu till lördag morgon. Då är det jobb i Täby igen som gäller. Lillebror och jag är hemma och chillar. Jag tar tag i posten som fått ligga medan jag varit borta, fyller i massa papper, fixar med banken och tvättar. Känns rätt okej. Inte alltid världens roligaste grejer, men ibland kan jag tycka att tråksaker kan vara nyttigt att utföra.

Jag känner något slags lugn över att vara hemma. Det är grönt och så gott som tyst i området.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0