Vad heter det på svenska?

Publicerat klockan: 02:39:39 den 2010-12-21

Glada jobbtöntar och trötta jag. Får väl klassa mig själv som tönt också kanske...

Efter att ha varit hemma sjuk i helgen möttas jag idag av "I missed you!" och massa kramar från höger och vänster idag på jobbet. Känns bra att veta att man är omtyckt i alla fall. Skämt åsido. Spenderade större delen av dagen i the shirt stockroom och arbetade mig igenom flera boxes överfulla med skjortor som skulle upp på hyllorna. Och hyllorna ska vi inte ens prata om, vilket bombnedslag man fick arbeta sig igenom.

Ibland är jag bara så udda att jag tycker att något så tråkigt som vika och göra samma sak i flera timmar kan vara ganska trevligt, väldigt avkopplande liksom. Man får en massa tid att tänka, inte jobba med massa krävande kunder, vara för sig själv i ett varmt rum... Jag klagar i alla fall inte.

Ps. Ida, nu förstår jag verkligen vad du menar med att inte kunna alla jobbtermer på svenska. Man vet meningen och förstår betydelsen, men de svenska vokabuläret finns automatiskt inte där. Men vi är fullkomligt medvetna om detta och kommer därför inte omvandlas till Vickan Silvstedt kopior, lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0