Dag 3 - 25 december

Publicerat klockan: 14:50:51 den 2010-12-29






Den 25 december är London dött. Inte dött som i chill och man gör ingenting speciellt - kan skulle kunna säga att staden är avliden i ett dygn. Ingen buss, tunnelbana eller pendeltåg går. Taxichafförerna tar typ dubbla priset pga att alla vill åka någonstans men ingen har egen bil (vilket är förvirrande med tanke på att det är omöjligt att komma till London och inte se en bil).

Alla butiker, cafeér och matställen har "closed" skyltar på sina fönster. Som sagt, staden är död. Det trevliga med detta är att det går massa bra julfilmer denna dag och skulle man faktiskt bo här med familj, släkt och vänner är det en perfekt dag att chilla och äta.

Mamma, jag och pappa gick på en tre timmars promenad i Bayswater, Hyde Park, South Kensington och tillbaka. Det tog mig resten av kvällen att tina upp. Lite snabb fish and chips (eugh) och film på hotellrummet så begav hela familjen sig ut på matjakt. Denna dag till trots hade den italienska restaurangen Ciao Bella öppet - och tacka gudarna för det. Jag var fortfarande mätt så jäag körde på en helt otroligt god förrätt och, om möjligt, ännu godare efterrätt som jag delade med ena brorsan.  

Fortsatt filmgluttande och dagen var en klar high five! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0