Svag

Publicerat klockan: 14:28:21 den 2009-05-23

Hej allihopa!

Har ni saknat mig? I bet you have!

Fy fasen, medan vi hade våra slutproduktionsföreställningar ute på Turteatern (ung. 2 timmars resväg för mig!) lyckades jag gå och bli sjuk. Inte lite sjuk heller! Första veckan var jag bara förkyld, andra veckan lyckades jag snappa upp influensan och blödde floder med näsblod.

Kan ni tänka er; på pricken fem minuter innan föreställningen skulle börja kände jag att det droppade från näsan. Jag kände med handen - bloood! Inte lite blod, hur mycket som helst! Det bara forsade fram, jag fick panik, alla andra fick panik, skulle vi böhöva ställa in förställningen eller inte? Som tur var kom skolsyster och då blev jag lite lugnare. Visst känns det alltid bättre när man har någon kunnig i närheten? Det löste sig till sist. Publiken fick veta att jag kanske inte skulle vara med i föreställningen på grund av "en näsblodssituation", men så dök jag upp där på scen i lagom tid med två bomullstussar i näsborrarna! Snyggt värre!



Blödde ganska ordentligt i tre dagar. I måndags gick jag till doktorn och fick MASSA mediciner och i veckan har jag bara legat halvt medvetslös i sängen. Inte ätit, inte gått på toa, bara legat i sängen i flera dygn. Har gått ner alldeles för många kilon, varken bra eller snyggt. Försöker äta upp mig lite nu och gå runt lite, även om det är jobbigt. Man är ju så gräsligt svag i kroppen efter att ha varit sjuk så länge!

Nu vet ni vad som har hänt med mig! Skriver mer senare! Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0