Shake & bake

Publicerat klockan: 17:50:50 den 2009-08-17
Tro nu inte att jag har gått och köpt något färdigt pulver och rört ner i mjölk, för det har jag inte. Jag börjar bli en riktig höjdare på att baka! Och det bästa? Jag tycker det är kul också! Idag har jag gjort både citronsockerkaka och honung- och hallonmuffins. De muffinsarna jag gjorde igår var himelskt goda, men de såg lite konstiga ut, så jag gav mig fan på att de skulle se bättre ut idag, och visst gjorde dem det! Mums, mums, mums säger jag bara!


Citronsockerkaka!


De överblivna citronslizarna fick bli citronvatten.


Och muffinsarna! Vilken roligt ord, muffinsarna!

Tycker ni något av det här ser kalasgott ut och vill pröva själva är det bara att säga det i kommentarsfältet så skickar jag receptet till er! Som den lilla baknybörjare jag är lovar och svär jag att det är superenkelt att röra ihop! Vem som helst som kan sätta på ugnen fixar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0