Prutaprinsessan får några visa ord!

Publicerat klockan: 10:44:51 den 2009-08-14
Som sagt, skomakare, andra ärenden och lite shopping! Gårdagens klart bästa kommertar,kanske årets, här har ni historien. Jag gick in i en liten smyckes- och väskbutik. Mannen som står i kassan är gammal, kanske 65-70 år, talar tyst och kommer från Ungern, så det var lite svårt att urskilja vad han sa. Han började prata med mig direkt, och som den vana säljare jag är tänkte jag att nu ska han procka på mig massa saker, men insåg snabbt att han hade tråkigt och bara ville ha någon att prata med. Supersöt, den ena historien efter den andra gick på ett löpande band och jag hann bara nicka emellanåt. Stod där inne i minst en halvtimme. Det förgyllde säkert hans dag, och min också om jag ska vara ärlig. I alla fall efter att han kläckt ur sig det här:

"När man ser ditt yttre tror man att man vet hur du är, men det är din insida som strålar igenom dig. Du är en mycket vacker flicka."

Jag skulle kunna hugga av min högra hand för at få höra det igen, bildligt talat!

Nå, åter till shoppingen!


Nyklackade stövlar och min älsklingsväska åter tillbaks i min ägo!


Second-hand (!) kavaj/kofta och ett matchande halsband! Tänkte byta ut knapparna till några mer fräsiga!


Från "hans" butik. Två vrålsnygga armband och, enligt honom, extravaganta örhängen...


Fyllde på lagret som alltid spårlöst försvinner... Hårsnoddar och hårnålar. Ska testa det här torrschampoot också, låter lovande!


... som sagt, kvällen avslutades framför TV:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0