Berättelser vid matbordet

Publicerat klockan: 17:01:54 den 2008-09-18
Hallå!
Hemma igen, från skolan och allt vad det innebär. Som sagt så försov jag mig ju på morgonen, så jag missade engelska c -lektionen. När jag skulle gå och sätta mig i matsalen idag upptäckte att jag att engelskaläraren satt och tittade konstigt på mig, och så började han peka med fingret, som "ajabaja", och skakade lite lätt på huvudet.
- Var var du på lektionen? frågade han (över halva matsalen). Jag sprang fram till honom med brickan balanserande i händerna.
- Alltså förlåt så hemskt mycket! Jag försov mig! Helt ofrivilligt! Det var inte med min mening!
- Nej, nej, säger han och återgår till sin tallrik. Det visar på att du faktiskt kan försova dig.

Värsta gullig kommentar! Jag är ju en sån person som nästan alltid är i tid och kommer på alla lektioner, så han blev helt enkelt lite smått förvånad över att inte ha mig där under lektionen. Han blev inte sur, arg, besviken eller så.
Och just det, ännu en till sak hände i matsalen. L (läraren) står och pratar med vårt bord, så kommer John från ettan fram och säger att han inte kom på lektionen, eftersom han försov sig.
- Jaja, sa L. Ingen verkar vilja komma på mina lektioner längre. Inte ens Julia!
- Just det! utbrister Lynn. Jag kan inte komma nästa lektion, för då ska jag operera mig.
- Ser ni?! Ingen vill komma på mina lektioner länge, sade han och med ett flin på läpparna lämnade han vårt bord som alla skrattade så tårarna rann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0