Stjärna till oss!

Publicerat klockan: 19:21:47 den 2008-10-13

Jennifer och jag var så duktiga idag! Stor guldig stjärna till oss!

Hemma från en lång, lång dag med skolarbeten. Hade drama, religionskunskap och idé- och kulturhistoria på schemat idag. Hela klassen var extremt pratig under respektive lektion, de visade ingen som helst respekt eller hänsyn varken för mig, klasskamraterna, läraren eller sig själva. Varför sitter man i ett klassrum om man har världens mest intressanta diskussion med kompisen? Kan man inte gå ut och prata utanför klassrummet, då ingen störs? Det är ju inte precis så att snackisar lyssnar på vad läraren säger, så de förlorar ingenting på det. Jag ska försöka få tag i rektorn och sätta mig ner och prata med honom under veckan och och gå igenom vad som bör göras - för så här får det inte vara! Min klass är känd bland lärarna för att vara stökig och snackig, vem vill innerst inne undervisa oss liksom?

Efter skolan drog jag och Jennifer till Stadsbiblioteket och pluggade - i tre timmar! Hade det varit hemma hade jag... tja, jag hade inte ens klarat det, men när jag sitter på Stadsbiblioteket är det en annan sak. Alla sitter där för att lära sig och fokusera på sitt, timmarna bara rusar iväg. Dessutom koncentrerar jag mig mycket bättre där jämfört med hemma. Ska man gör sådana saker, som att plugga någon annanstans, kan man skriva in i filofaxen "pluggmöte". För det är ju precis vad det är. Jag åker någonstans för att göra någonting = jag åker till Stadsbiblioteket för att plugga.

Har precis slängt i mig en god grönsakspaj. Imorgon stundar Cambridgeprov i Engelska C, så jag kommer ögna igenom alla papper lite snabbt ikväll. Just nu känner jag mig väl förberedd, tack vare timmarna idag! Ska fixa naglarna och ta en välbehövd dusch också för att komma ner i varv lite grann. Tänk, jag tror till och med att jag har lite tid över ikväll! Suape!

Kommentarer
Postat av: Puffie

:D



Tänk ja, man fick tid över trots timmarna på biblan. hur kommer det sig? studerar man hemma är allt eländigt och man kommer i säng sen. Hurra för du tvinga med dig en sur svettig puff till stadsbiblan!



jag måste börja lita mer på ditt omdöme när det gäller jobbiga saker^^



<3 three for luxem :x

2008-10-13 @ 20:31:26
Postat av: Anonym

hörde att du hade skrivit om oss i klassen så var bara tvungen att kolla upp din blogg!

så sant som de sas så stog de...

jag vill bara påpeka att jag har RESPEKT mot mig sj lika mkt som alla mina andra vänner har för sig själva... de handlar inte om självrespekt de som du tar upp! plus du har även pratat iklassrummet måste jag invika och om du har problem med de kan du lika gärna ta de med OSS! va en kvinna å säg de till vårat aniskte istället för att skriva de på din blogg... om du nu "säger" att du e så pass mogen som du skriver i din blogg VISA de å ta upp de!

jag e inte arg lr någor men tycker bara de e fjolligt å de e ingen som kommer käka upp dig för att du säger de du tycker...

2008-10-14 @ 20:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0