En del att göra

Publicerat klockan: 09:42:21 den 2008-10-19
Idag har jag en hel del att göra.
1. Rummet ser ut som hej-kom-och-hjälp mig! Vanligtvis brukar jag ha städat omkring mig, jag gillar att veta vart allt ligger, men under veckan som gått så har jag inte orkat lägga in kläder i garderoben, hänga upp väskorna där de ska vara, lägga smutstvätten i tvättkorgen och så vidare. Igår varnade jag henne för hur det faktsikt såg ut, men hon sa att "så stökigt kan det inte vara" och hoppade in i mitt rum. Och snabbt ut. Tyst.

2. Jag måste tvätta! Som sagt allt ligger på golvet, i princip allt är smutsigt eftersom jag inte hunnit tvätta på ett tag och jag åker till London på tisdag. Rena kläder kan vara behövligt.

3. Resväska ska hämtas från vinden och packas. Först ska, såklart, en packlista skrivas.

4. Bli frisk. Fishermans Friend. Nyodex, en typ av saltlösning som man gurglar; än så länge har mina brorsor inte sagt någonting roligt (VÄLDIGT ovanligt!) medan jag har näsan rätt i vädret, så jag har inte haft tillfälle att spotta ut allt på golvet än; eller jo, en gång när jag satte i halsen, men det gills inte. Vila. Promenera ute i höstvärdet för att stoppa in lite ny frisk luft i lungorna.

Det kanske inte ser så mycket ut för världen, men just nu känner jag mig faktiskt lite småstressad. På måndag kommer jag vara i skolan hela dagen, ha ett möte tillsammans med Jennifer och ett gäng dagisbarn (mer info kommer senare). Om tiden räcker till ska jag försöka få några minuter i solariumet, så jag inte ser ut som ett spöke brevid Hannah i veckan. Och sedan... ja, sedan var dagen i princip slut! N kör vi lite hurry curry! Kram så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0