Helt fel prioriterat

Publicerat klockan: 09:22:19 den 2008-11-06
God morgon!
Jag har att bekänna. Den senaste tiden har jag åtagit mig lite för mycket plikter. Skola, fritid, träning, vänner... vilket har inneburit att jag sackat efter lite i skolan. Jag har arbeten som jag inte ens har börjat på, läxorna bara staplas på högar och jag gör ingenting. Det är klart att jag har försökt, jag har satt igång, det är inte det som är problemet. Jag har i helt enkelt inte tid!
Under tiden har jag att tänka att om supermodeller klarar av ett sånt här tempo, eftersom de får springa mellan catwalks och flyga mellan olika städer tre gånger på en dag och affärskvinnorna som pendlar mellan olika jobbmöten och resor hit och dit - så kan väl jag klara det! Men jag är ingen supermänniska, jag klarar inte att hålla ett sådant här tempo HELA TIDEN. Det är varken jag eller min kropp gjord för.
Därför gör jag följande idag; jag stannar hemma. Inte för att sova, utan för att strukturera upp allt jag behöver göra, i vilken ordning och framför allt när. Detta är absolut ingenting jag rekomenderar, det beror endast på att jag prioriterat saker och ting helt fel de senaste veckorna.
Imorgon åker jag bort över helgen (mer info kommer senare) och då har jag inte en chans att jobba med sådana saker. Därför måste jag sätta igång idag och det är pronto.

Hälsan kommer först, sedan familjen och sedan skolan. Så prioriterar jag. Min hälsa är inte på topp just nu. Detta är den tredje dagen i rad som min käke varit helt låst. Jag kan inte gapa och det gör ont att äta. Ni som följt min blogg ett tag vet att jag har extremt mycket problem med min käke. Detta beror främst på grund av stress. Så, jag är inte hemma idag bara för att jag ligger efter i skolan, utan också för att via upp min käke. Förhoppningsvis kommer den låsa upp sig inför helgen, för så här kan jag bara inte ha det!!!

Det var i alla fall det jag ville säga. Ha en toppendag och lär er av era misstag. Jag gör det. Utan dem går det inte att utvecklas (nu menar jag inte att ni ska strunta i skolan för att sedan kunna göra bättre ifrån er!). Kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0