Snö i påsk?

Publicerat klockan: 11:51:26 den 2008-03-21
Det är Långfredag idag och snön dimper ner från himlen. Är det rätt? Jag kommer ihåg när jag var liten och gick påskkärring med mina jämnåriga grannar på Skärtorsdagen. Då irrade vi omkring i områdena med våra kvastar och ordenkligt målade ansikten i solskenet. Det var varmt, vi fick mycket godis och framförallt - det var ingen snö. Jag menar, kom igen, vi är snart inne i april och det snöar!

Många tror jag näst intill hatar snö - det är inte sant. Jag tycker bara att antingen så är det snö eller så är det inte snö. Det är så fruktansvärt tråkigt när det blir slask. Den senaste veckan har vädret pendlat mellan snö, regn, slask, sol, kyla och värme. Kan det inte bara vara vinter när det ska vara vinter, vår när det ska vara vår, sommar när det ska vara sommar och höst när det ska vara höst?

Hur som helst! Nu tänkte jag göra mig i ordning och sedan ta mig in till stan och slösa pengar. Jag skulle behöva klippa mig, slinga håret, köpa skor, klänning, jeans, diverse tröjor och sola. Men en sak i sänder! Idag blir det nog bara stan, kanske en klippning och sol.

Ha en underbar dag allihopa! Puss!

Kommentarer
Postat av: LinnRuby&Millan

Svar: Ja, visst är det coolt! :)

2008-03-21 @ 18:58:23
URL: http://linnruby.blogg.se
Postat av: Anonym

Låter spännande med håret ;)

2008-03-21 @ 19:23:17
Postat av: Frannie

Låter spännande med håret ;)

2008-03-21 @ 19:23:55
URL: http://franniefrenn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0