Min hyllning till skolan

Publicerat klockan: 14:46:08 den 2008-06-28
Jag måste erkänna en sak. Jag saknar skolan. Inte de perioderna då man har femtiotusen prov, inlämningsuppgifter, analyser och andra saker att läsa - allt på en och samma gång. Jag saknar att umgås med alla kompisar regelbundet, anteckna, känna att jag lär mig saker och ting. På det sättet älskar jag skolan. Jag vet att några av er kanske ryggar tillbaka framför datan, men jag fullkomligen älskar känslan av att jag lär mig någonting nytt och blir smartare. Tänka att jag vid nästa släktmiddag, eller vad det nu kan vara, kan dra till med kommentarer som innehåller ord som "kondensering" "inflation" eller prata om börsen och faktiskt förstå vad jag menar.
Normalt sätt brukar jag känna ett ordenkligt sug efter skolan cirka två veckor innan höstterminen börjat, men ärligt talat skulle jag inte klaga om jag fick börja nu. Eh, alltså, inte under perioderna som jag först pratade om, men i små, trevliga portioner. Eller vad säger ni? Är jag knäpp eller finns det faktiskt någon som håller med mig?

Ps. Jag tänkte lägga till en kul bild från skolan, men jag har suttit och kämpat med datan som krånglat i 45 minuter nu, så jag ger upp! Lovar, gottgör er med en annan bild i ett annat inlägg senare!

Kommentarer
Postat av: Emah

utlottningen av designen är klar!



vann du?



kolla själv:

http://emaaahs.blogg.se/2008/june/vinnaren-av-designen.html

2008-06-28 @ 18:41:36
URL: http://emaaahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0