Skolavslutning

Publicerat klockan: 12:24:06 den 2008-06-05
Hjälp, vad seg jag känner mig! Igår blev en riktigt lång, men härlig dag! Jag kom hem första gången sent på natten, vilket kanske inte alltid uppskattas av en morgonpigg person som jag...

Igår hade vi skolavslutning, som ägde rum i kyrkan. Många brukar ifrågasätta att ha avslutningar i kyrkan, men när man har en så skön präst som vi har finns inga sådana tankar!
Med inhandlad picknickmat tog vi tåget till Gamla Stan, där vi tog färjan över till Djurgården, för att sedan ta spårvagnen  och slutligen gå en liten bit för att komma till Rosendals trädgård. Jag älskar att vara där! Det är så fridfullt, mysigt, lugnt och helt underbart!  Ännu bättre när man hade supertrevligt sällskap! Jag har av någon anledning fått lite soleksem på benen, så jag "solade" under ett träd. Massa god mat, prat, promenad, vila och avkoppling - finns det något bättre sätt att starta sommarlovet på?!



Vid middagstid mellanlandade jag och Marta hemma hos henne, för att sedan bege oss till Rålambshovsparken. Vi hade blivit bjudna av den andra teaterklassen, så vi kände oss skyldiga att gå dit, även om vi inte var så sugna på det. Lite trevlig måste man allt vara!
Ärligt talat var det inte så kul. Lite dricka hit, vattenpipa dit, snack... plus att det var hur kallt som helst! Usch! Nej, jag har aldrig förstått det med att sitta i en park och frysa ihjäl på kvällen/ natten. Kan man inte göra sånt under dagen, när det fortfarande är varmt, så går man ut och äter på kvällen istället? Är det bara jag som tycker så? Dessutom kan jag bli lite grinig dagen efter, eftersom man har sovit lite, vaknar sent, känner sig ofräsh som bara den (inte så farligt idag - tack och lov) och massa förmiddagstimmar har gått till spillo, så nej, jag är inte direkt ett fan av sådana gatherings. Fast jag måste ändå säga, när man summerar gårdagen, så blev den väldigt lyckad!

Jag ska strax lägga upp lite fler bilder!

Kommentarer
Postat av: Frannie

Yeej! Nu kan du kopiera :D tack så mkt sötis, jag ska fortsätta lägga upp bilder nu ;)

2008-06-05 @ 14:10:38
URL: http://franniefrenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0