Organiserad oreda?

Publicerat klockan: 10:36:32 den 2008-07-08

God morgon! Eftersom jag jobbar kvällspasset idag innebär det att jag hade sovmorgon imorse. Men såklart kunde jag inte sova. Mami höll på och prassla och ha sig nere i köket tidigt på morgonen och sedan kunde jag inte somna om! Well, well.

Idag ska jag fixa lite i mitt rum. Den senaste tiden har jag inte haft någon möjlighet att ens plocka in kläderna i garderoben (som by the way är på tok för liten nu!). Mitt schema har oftast sett ut så här: jobb, komma hem, äta middag, gå och lägga sig. Nu kanske jag låter lite dum, men när jag städar rummet nu för tiden så känns det som att jag jobbar. Jag plockar ihop, viker, slänger och städar - saker som jag BLAND ANNAT gör på jobbet. Ska man efter en hel dag på jobbet, komma hem aptrött och ställa sig och städa igen? Borde man inte få lön för sånt? Jag gör ju i princip samma saker.


Vad skönt det skulle vara om man bodde på hotell så man slapp tänka på att städa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0