Jag antar utmaningen!

Publicerat klockan: 21:47:01 den 2008-07-27

Senaste bilden!

Bloggar du? Då tycker jag att du, precis som jag antar bloggutmaningen. Jag hakade på Ebba von Sydows tips, so here we go!

1) Vad åt du till frukost?
- Det blev en väldigt liten frukost för min del idag. Ett ägg, lite grekisk yoghurt och grekisk honung över, en knäckemacka och lite färsk juice till.
2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.
- Från i fredags kväll, då Jenny och jag fortfarande var på Santorini. Bilden togs precis innan vi gick ut.
3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
- Cecilia.
4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
- Den är väl mestadels svart med lite silverdetaljer.
5) När var du arg senast?
- Alltså, jag blir så sällan arg. Oftast irriterad eller sur, så jag fuskar lite så var det senast igår jag blev irriterad.
6) Ditt bästa minne från skoltiden?
- Har ju inte gått ut skolan än. Asch, det är ju så svårt att bara välja en sak, men prestationen i rollen som Susanne var inte helt fel.
7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
- Definitivt allt skitsnack som tjejer jämt och ständigt ska hålla på med! Det tyder ju bara på att de är så fruktansvärt osäkra själva såde måste hitta andras fel och briser istället för att fejsa sina egna. Usch, jag är verkligen allergisk mot skitsnack!
8) Yoga eller löpning?
- Yoga. Inget snack om saken.
9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
- Det får nog bli Spaghetti Bolognese, jag är nämligen inget stort fan av rejäla köttbitar...
10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
- Jag köper inte så mycket tidningar, men DN:s kulturdel bläddrar jag igenom nästan varje morgon.
11) Favoritkaraktär i deckare?
- Sherlock Holmes är rätt tuff!
12) Teveprogram du aldrig missar?
- Jag tittar i princip aldrig på TV, har inte riktigt tid för sånt. Men om jag faktiskt får tid över kan det vara ganska kul att se på sommarvisningarna av Morden i Midsummer
13) Vem är du avundsjuk på?
- Jag är avundsjuk på... ingen. Nej, ärligt talat, jag är inte den avundsjuka typen. I sådana fall kan jag bli inspirerad av andra människor, men jag känner att jag vill leva mitt liv på mitt sätt. Försöka se mitt liv som en film och jag är protagonisten.
14) Din bästa revansch?
- Jag försöker inte spela dum nu för att slippa svara, men jag förstår faktiskt inte frågan!
15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
- Har än så länge bara haft en, så därför svarar jag Calle! Han är cool, har verkligen kämpat för att bygga upp sitt företag och lyckats! Han har en så schysst inställning på livet!
16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
- Kanin. Herregud, har man själv haft kanin kan man aldrig sätta tänderna i en. Hund och andra husdjurdelikatesser har jag också svårt för...
17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
- Jag ändrar mig var femte sekund, men just dessa fem sekunderna svarar jag Blondinbella, aka Isabella Löwengrip. Jag inspireras verkligen av hennes drivna målmedvetenhet, så det skulle vara riktigt kul att diskutera ditten och datten med henne! För övrigt så går hon igenom en tuff period i sitt liv just nu, så vi skänker henne alla en tanke.
18) Kaffe eller te?
- Det går i perioder, och just nu får det bli kaffe. Gärna det som serverades till frukosten i Grekland!
19) Skostorlek?
- För er som verkligen är intresserade av svaret på denna frågan kan kolla i mitt arkiv eller fråga Isabella Löwengrip. För mig är det helt oväsentligt.
20) Hur ofta är du på IKEA?
- Inte ofta. Max två gånger om året.
21) Om du hade fem miljoner över - vad skulle du köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
- Först och främst skulle jag köpa det övergivna huset brevid hotellet på Santorini. Jenny, du vet vilket jag pratar om. Antagligen skulle jag köpa en lägenhet i stan och unna mig ett lite lyxigare liv. Skämma bort nära och kära. Resor. Den sista slanten skulle gå till någon form av välgörenhet eller hjälpa folk som lever under hemska förhållanden i andra länder.

Kommentarer
Postat av: Frannie

Jag antar utmaningen - även om det går utför med mitt bloggande XD <33

2008-07-28 @ 00:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0