Börja med GREJ OF THE DAY du med!

Publicerat klockan: 21:54:10 den 2008-07-07
Fan vad bra det känns nu! Jag pratar med en gammal vän igen, en speciell person hör av sig, det har löst sig med alla bankkort nu, jag ska träffa min kusin snart, imorgon jobbar jag kväll vilket innebär att jag har sovmorgon, semestern börjar snart... Det enda negativa nu skulle vara att jag är superförkyld. Annars är det inga problem. Ingenting är perfekt men allt är bra. Är det detta som definieras som lycklig?

Faktum är att jag vill sträva efter att vara mer och mer positiv i vardagen nu förtiden. Därför har jag börjat använda mig av en bok jag fick i födelsedagspresent, där jag punktar ner på en sida (A6) vad det hänt för bra grejer under dagen. Inte megastora saker, som "Jag fick huvudrollen i den nya filmen", utan snarare "Mysigt att se på film med Mami", "Det var kul att jobba idag" eller "Jag fick mycket beröm för min nya klänning". Enkla saker. Belyser man såna småsaker varje dag lovar jag att du känner känna dig lite nöjdare och lyckligare. Jag menar, titta bara på mig, det fungerar ju!
Boken döpte jag till Grej of the Day (taget från Sportspegeln på TV4). Investera i en tuff ny bok imorgon du med och börja skriv!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0