Jag på Cityakuten

Publicerat klockan: 12:57:32 den 2008-08-28


Jag åkte till Cityakuten. Inte serien, utan vårdcentralen i Stockholm.

När jag kom till skolan idag gick jag direkt till skolsköterskan. Hon trodde att det var någonting med menisken och tyckte att jag skulle åka till akuten och få ett utlåtande av en doktor och eventuell magnetröntgen.

Det närmaste stället var Cityakuten. Där fick jag vänta i en timme, och sedan blev jag ledd till ett rum. Doktorn började känna och klämma på mitt knä, han behövde inte fråga när det gjorde ont. Istället tittade han på mitt ansikte och sa "Jag ser att det gör ont. Du rynkar på näsan."

Det var så mycket som snurrade i mitt huvud, och det är inte nu förrän efteråt som jag kommer på att han inte gav mig något utlåtande. Allt gick så fort.

Jag fick en spruta. Kortison blandat med bedövning. Rakt in i muskeln under knät. Jag har fått det förut i samband med mina problembelagda käkar, men jag tror inte att det har gjort så ont som nu. Det började som ett stick och blev bara värre och värre. Smärtan ökade och steg över min tröskel för vad som är okej, så tårarna strömmade nerför kinderna. "Gråt inte" sa han, "jag får dåligt samvete".

Nu hoppar jag omkring på kryckor. Knät går inte att böja, men eftersom det sitter i bedövning just nu gör det inte ont. Det är i alla fall ett plus.

Fine att jag har ont, men det går så långsamt! Jag sinkas så mycket tid, det finns så mycket saker jag kan göra som nu faktiskt inte går att göra. OCH jag missade en dag i skolan. Jag hatar att missa skolan. Jag missar roliga och intressanta lektioner och hamnar efter så mycket - bara på en dag! Usch!

Jag har ringt och sagt till min chef att jag inte kan jobba i helgen. Visst att de hamnar lite i skiten, men det finns faktiskt ingenting jag kan göra åt det. Det positiva med denna plötsliga ledighet är att jag får mer tid. Läxor, planering, göra saker jag själv vill...




Dock måste jag tillägga att Cityakuten inte är den bästa mottagning jag varit på. Förvisso fick jag en tid ganska snabbt, men de kunde inte göra en magnetröntgen, jag fick inget utlåtande och det blev ett sjukt dyrt besök! Närmare 700 kronor för ett besök och ett par kryckor! Helt sinnesjukt!


Kommentarer
Postat av: Ellie

Din stackare!! Hoppas verkligen att det blir bättre snart!!

<3<3

2008-08-28 @ 15:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0