Lycklig?

Publicerat klockan: 11:46:02 den 2008-08-23

Idag får ni alla en puss av mig!


Idag, eller snarare de senaste dagarna, har jag haft en lycklig känsla i kroppen.
Jag tycker det känns som att människan hela tiden strävar efter att vara lycklig, det finns så mycket debatter som handlar just om hur man blir lycklig. Men när man väl är lycklig då? Vad gör man då?
Jag vet egentligen inte vad ordet lycklig innebär. Hur definierar man ordet? Är det när det går bra för en i karriären? Eller när man har en familj? Pojkvän? Vänner? Man gör saker man tycker om? Man är ekonomisk stabil? Personligen tror jag att det är en blandning av allt. Allt kan inte stämma hela tiden, allt kan inte vara perfekt, jag menar, hur tråkigt skulle inte det vara? Att aldrig få möta utmaningar, gå förbi dem och säga "Yes! Jag klarade det!".
Jag tror att om man inte möter motgångar är nere i dalen så kan man knappast veta hur det känns och verkligen njuta av det när man väl är uppe på toppen och strålar. 

Jag känner mig just nu i stunden inte överlycklig med livet, men jag är nöjd, känner mig glad och ler i princip hela tiden. Jag har många olika vänner, en familj, jobbar, tjänar pengar, tränar, går i skolan och lär mig nya saker, blir hela tiden smartare... Jag känner mig previlegiad.

Vad tycker ni? Är ni lyckliga? När är man lycklig? Hur definierar man egentligen ordet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0