Första skoldagen + träff med C från Paris!

Publicerat klockan: 21:13:36 den 2008-08-19
Förtsa dagen i höst! Kul att se alla välbekanta ansikten igen!
En rolig sak jag märke i allmänhet var att många hade gjort någon förändring med håret. Alltså, klippt det drastiskt, färgat, slingat eller liknande!

Vi hade möten och fick busskort, kalendrar, information om hur den kommande veckan ska se ut och lite andra detaljer inför hösten! Riktigt intressant!


En glad Julia i solen.


En söt Frannie.


Såklart passade jag på att planera lite!

Under lunchrasten satt jag och Frannie ute i solen och pratade om ditt och datt medan jag avnjöt en god latte.

Efter lunch (jag hade glömt hur äcklig vanlig skollunch kunde vara!) samlades alla treor och planerade inför en suprise åt de nya ettorna imorgon! Hihi, vad kul vi kommer ha! (läs: inte dem!)



Resten av eftermiddagen spenderades tillsammans med en vän som är på besök i Stockholm. Han kommer från Paris och har under de två senaste veckorna rest runt i Skandinavien. Stockholm är slutstoppet och då ville han såklart passa på att träffa mig!
Jag blev lite nervös när jag ringde honom, ungefär 15 gånger - och han inte svarade! Han ringde lite senare och förklarade att han hade varit ute och sprungit!
Vi träffades i alla fall. Åt lite sen lunch/ fika, tittade på Argentina - Brasilien matchen, spelade lite fotboll i Kungsträdgården och gick runt shoppinggatorna och letade efter en specifik trenchcoat. Riktigt mysigt! Alla killarna (sex stycken) är riktigt trevliga, snygga och pratglada!

Det blev tyvärr inga kort tagna på gänget, men jag träffar dem igen imorgon och då ska jag försöka plåta dem!

HJÄLP!
Vad ska man visa sex 20-åriga ställen i Stockholm?! De har redan sett det mesta, och är nu ute efter någonting inte-turistigt! Vad ska jag visa dem? Ska vi sitta i Vasaparken och samtala över en latte? Jag har hjärnsläpp! När de frågade var jag tvungen att ringa runt till flera vänner och fråga, men ingen hade något perfekt svar!

Ikväll ordnade jag så de ska se Batman på bio och äta i Kunghallen efteråt. Imorgon, medan jag är i skolan, ska de till Fjäderholmarna eller Långholmen och bada! Ah, vad roligt det var att träffa den igen!

Kommentarer
Postat av: Ellie

Vilken härlig dag du verkar ha haft! =D Tänk, nu har du börjat 3:an! Snart är du fri! ;)

2008-08-19 @ 21:20:29
Postat av: Puffen

Gud vad söta ni två var :D härligt. Soligt också ju:D Hahah vad jag tyckte du var söt som ringde 15ggr och han hade bara varit och sprungit hahah! XD Puss

2008-08-19 @ 22:00:16
Postat av: Frannie

Nice gummsi ;) puss!

2008-08-20 @ 15:43:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0