Jag = modell?

Publicerat klockan: 19:51:09 den 2008-04-24
Vilken härlig dag - igen! Vårsolen får mig verkligen att må som bäst!
Idag hade jag bara en lektion! Alla andra var inställda, men det gjorde mig faktiskt ingenting!
Till lunch drog jag, Jennifer, Marta och Malin med smörgåsar till Kronobergsparken och hade det underbart! Lyssnade på musik, solade, pratade, åt... Det var så härligt! Jag vet inte hur många gånger vi sa  "Det här är livet"! Sedan åkte vi till stan och shoppade loss. Härligt! Jag hittade ett jättesött sommarlinne som var vitt med rosaröda prickar - supersnyggt till brännan!
Som avslutning på dagen gick vi till Gallerian och köpte glass. Jag tog sån som varken innehåller socker eller fett, cappuchino och blåbärssmak!

Vi var påväg ner till Kungsträdgården när en tjej i 25-års åldern ropade efter oss. Vi vände oss om och hon tog en liten paus för att hämta andan. Hon frågade mig om hur lång jag var. Lite udda inledningsfråga, men det visade sig i alla fall att hon var en event planner. Hon satt tydligen och fikade och såg mig gå förbi. Hon tyckte att jag hade ett helt fantastiskt unikt utseende och var lång och snygg, så hon rusade ut efter mig och frågade om jag ville bli modell. Gå på en modevisning där det skulle komma massa talangscouter och folk från olika agenturer. Vad skulle jag säga?! Jag blev hur glad som helst och fick hennes kort. "Du måste maila mig!" bad hon kanske fem gånger- på tre minuter! Helt otroligt! Jag av alla människor!
Nu ska ni inte tro att jag kommer bli modell snabbare än vad ni hinner blinka. Jag kanske inte ens passar att gå på modevisningen, eller så kanske ingen tycker att jag är så speciell. Jag är bara så oerhört glad att det hänt mig, så får vi se vad som händer sen! Visst är det häftigt?! I'm so happy!

I nästa inlägg postar jag upp bilder från dagen!


Kommentarer
Postat av: Elisabet (Ellie, börjar införa det namnet nu)

Vad var det jag sa!!! Du skulle vara perfekt som modell!!! Grattis sötnos! =D

2008-04-24 @ 21:00:37
Postat av: Frannie

Åh vad jag blir avundsjuk på er! :D Här har jag fått vara instängd under hela tiden det har varit så härligt väder, jag har tänkt på er varje dag och börjar nu ÄNTLIGEN komma på bättringsvägen!
puss på dej

2008-04-25 @ 16:42:14
Postat av: Frannie

Åh Grattis gumman! Gud vad kul :D jag håller tummarna!!

2008-04-25 @ 16:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0