Charmören Christiano

Publicerat klockan: 18:53:25 den 2008-04-13
Förutom att internet strulade under förmiddagen, så jag inte kunde blogga, har det varit en riktigt soft dag!
Lina och jag cyklade ju upp till centrum och hann komma in i respektive butiker precis klockan 12:00, då vi båda började! I butiken var det ett alldeles lagom skönt tempo. Inte stress och inte heller rastlöshet.
Under luchen gick jag själv upp i personalmatsalen och vad händer där? Medan jag står och fixar min mat kommer Christiano från Massagotti fram till mig. Han kunde ingen svenska utan inleder vårt samtal med det klassiska Ciao Bella! Sött! Riktig liten charmnisse - jag var tydligen både vacker, hade ett beautiful namn och var trevlig. Kul! Hoppas jag träffar honom igen! Inte för att jag ska bli charmbombad en gång till, utan för att han var en allmänt trevlig kille! 
När jag slutat gick jag en bit med min kollega Cecilia. Vi diskuterade Ben&Jerry's. Helt ärligt, är inte det världens godaste glass? Hennes favorit var (just nu) Brownie, och eftersom jag bara smakat Cookie Dough är det min favorit. Jag behöver tips! Nästa gång jag köper den helt otroligt goda glassen, vilken smak ska jag ta? Jag har ingen aning och känner inte direkt för att stå i affären i hundra år och tänka, så hjälp mottages med tacksamhet!

När jag cyklade hem kände jag inte för att  trampa i uppförsbackar i motvind, så jag tog en ganska lång omväg. Riktigt skönt, med tanke på att det fortfarande är, och var, ljust ute!

Kommentarer
Postat av: Katie

Ben and Jerrys Phish Food och Fossil Fuel är underbara!

2008-04-14 @ 22:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0